Herziene Reclamecode SMS-dienstverlening ingegaan

Geplaatst op 19-05-2011 om 14:30

Klachten die zijn ingediend over reclame voor SMS-diensten worden behandeld op basis van de herziene versie van de Reclamecode voor SMS-dienstverlening, die met ingang van 15 mei jl. in werking is getreden. Deze Reclamecode SMS-dienstverlening is als Bijzondere Reclamecode onderdeel van de Nederlandse Reclame Code ter vervanging van de eerste versie d.d. 1 april 2009. De herziene reclamecode is in te zien op de website Reclamecode.nl/nrc, meldt het persbericht vanmiddag. Nieuw is het voorschrift dat een abonnementsdienst minimaal dezelfde nadruk moet hebben als een (ander) product of dienst in de desbetreffende reclame-uiting. Ook wordt het gebruik van een verplicht logo geïntroduceerd wanneer SMS-diensten kunnen worden aangegaan via televisie, print en/of internet. Bovenaan het logo dient ‘abonnement’ of ‘eenmalig’ vermeld te worden en respectievelijk de weekprijs of prijs per item in Euro’s. Het logo wordt aan aanbieders van SMS-diensten beschikbaar gesteld op de website SMS gedragscode.

snel geld verdienen met binaire opties
 

Veel gezocht

 

Nieuwsbrief

Ik wil mij aanmelden voor de SMS Afzeggen nieuwsbrief

 

Laatste Nieuws

Aanpak van sms-dienst...
Herziene Reclamecode ...
OPTA beboet spammer
Sms-aanbieders moeten...
Ongewilde sms-dienste...
Vodafone blokkeert sm...
Opt-out voor sms-dien...
Betere bescherming te...
Blokkeren premium-sms...
Volop onderzoek naar ...