Aanpak van sms-diensten heeft effect

Geplaatst op 24-10-2011 om 10:08

De aanpak van provider Vodafone richting Premium-sms-diensten heeft effect.

Het bedrijf kreeg, net als andere providers, veel klachten van klanten die hoge telefoonrekeningen ontvingen voor ongevraagde en ongewenste sms-berichten. In vrijwel alle gevallen hebben klanten nooit gevraagd om die sms-berichten. De kosten kunnen per maand oplopen tot honderden euro’s.

Ook voor providers een vervelende grap, want die moeten de sms-diensten laten aantonen dat de berichten wel degelijk zijn besteld. Vodafone gooit het sinds vorig jaar over een andere boeg. Als klanten klagen over misleidende sms-diensten wordt het afgeboekte geld direct teruggestort en is het aan de aanbieder van de dienst om te bewijzen dat die klant er zelf om heeft gevraagd. ’Deze coulante opstelling richting benadeelde klanten en een harde opstelling richting overtreders onder de aanbieders van sms-diensten moet ertoe leiden dat overlast voor klanten volledig verdwijnt’, aldus Vodafone destijds in een persbericht.

Maar hoe staat het er nu voor, na een klein jaartje? Bart Bakker van communicatie van Vodafone, kan op dit moment nog geen harde cijfers geven, maar weet wel dat het aantal klachten over ongewenste sms-diensten sterk is afgenomen. De aanpak werkt dus!

Meer consumentennieuws op maandag op de ombudspagina in deze krant.

snel geld verdienen met binaire opties
 

Veel gezocht

 

Nieuwsbrief

Ik wil mij aanmelden voor de SMS Afzeggen nieuwsbrief

 

Laatste Nieuws

Aanpak van sms-dienst...
Herziene Reclamecode ...
OPTA beboet spammer
Sms-aanbieders moeten...
Ongewilde sms-dienste...
Vodafone blokkeert sm...
Opt-out voor sms-dien...
Betere bescherming te...
Blokkeren premium-sms...
Volop onderzoek naar ...